25 jaar Inepro: Van muntenautomaten naar integrale oplossing voor facilitaire zaken

Vijfentwintig jaar geleden begon Inepro als leverancier van ‘simpele’ muntautomaten. In de afgelopen 25 jaar is het bedrijf gegroeid en getransformeerd naar een innovatieve, toonaangevende ontwikkelaar en leverancier van identificatie- en conta(n)(c)t loze betaaloplossingen. “Het ontzorgen van de klant met één integrale oplossing voor het gebruik en afrekenen van een groot aantal faciliteiten zoals toegangscontrole, gebruik van lockers, betalen in de kantine en verkoopautomaat, printen etc., dat is ons streven”, vertelt oprichter, eigenaar en CEO Ritske Clewits in Schoolfacilities.

“Ook in de onderwijsmarkt hebben we ondertussen al meer dan twintig jaar ervaring”, vertelt Clewits. “We weten dan ook precies wat er in de die markt speelt en hoe we die perfect kunnen bedienen. Zo is onze oplossing ook voor scholen een uitkomst; met bijvoorbeeld één (studenten) kaart (of app) toegang krijgen tot terreinen, gebouwen en ruimtes. En met diezelfde kaart kunnen betalen voor lockers, in de kantine en bij verkoopautomaten alsook voor kopiëren, printen en scannen. Dit tegoed (in de Cloud) kan overigens opgewaardeerd worden via een app, via het web of via een oplaadterminal in de school. Als iemand de kaart verliest kan die via de app direct geblokkeerd worden zodat misbruik voorkomen wordt. We hebben echt overal een passende oplossing voor.”

Totaaloplossing
Volgens Clewits is het onderwijsveld klaar voor een totaaloplossing voor alle faciliteiten. In de praktijk blijkt dat onderwijsinstellingen vaak nog verschillende systemen naast elkaar laten bestaan. Franc van Veen, algemeen directeur van Inepro: “In te veel situaties zie je nog scholen waar veel verschillende identificatie- en betaalvormen naast elkaar bestaan. Contant geld of een bankkaart voor de kassa in de kantine, bibliotheek of campuswinkel, een pasje of code voor het kopieerapparaat of printer, een token voor de toegangscontrole, een sleuteltje voor de locker, etc. Met onze identificatieen conta(n)(c)t loze betaaloplossing is nog maar een ‘identificatiemiddel’ (bijv. kaart of smartphone) nodig. Niet alleen is dat gebruiksvriendelijker maar is het voor de school goedkoper en efficiënter en wordt men in staat gesteld het beheer daarover eenvoudiger te doen. Er hoeven geen verschillende programma’s naast elkaar te draaien met alle nadelen en kosten van dien”.

Voor schoolbesturen is het een geruststellende gedachte indien men een dergelijk overkoepelend en uniform identificatie en conta(n)(c)t betaalplatform aan één leverancier kan uitbesteden. En als die ene leverancier dan tevens de ontwikkelaar van het platform is en zodoende 1e, 2e en 3e lijns support levert en eenvoudig maatwerkaanpassingen kan maken dan heb je in feite de optimale situatie. En dat kan bij Inepro. “Al onze oplossingen zijn integreerbaar binnen- en te koppelen met- de huidige systemen ongeacht merk, type of grootte. We zorgen altijd voor een oplossing op maat. Daarmee is het betalingsverkeer binnen een onderwijsorganisatie veilig en efficiënt geregeld. Dat scheelt tijd, geld en energie. En dus kan de school zich volledig focussen op hun core business: het onderwijs.”

Lees hier het volledige artikel